This website isn’t supported by Internet Explorer. We recommend that you use a different browser (e.g. Edge, Chrome, Firefox, Safari, or similar) for the best experience of our content.

Sosyal Medya Kullanım Kitapçığını İnceleyin.

İnternetin tamamı bir beyin gibi ele alınacak olursa, sosyal medya serebral korteks üzerindeki aksonlara benzetilebilir. 

Sosyal medya; bireylerin sergiledikleri paylaşımların diğer bireylere erişmesiyle, önce etkileşim, belirli bir zaman dilimi içinde ise bu paylaşımla etkileşime girenler topluluğu yaratan bir iletişim ağıdır. 

Bu algoritma, paylaşımları kendisine uygun kişilerle eşleştirmeyi başarmasının yanı sıra, paylaşılan şeylerin de bireysel bir varlık kazanmasına sebep olur.

İçerik 0’dan büyüktür: Özgün olun!

Sosyal medyada herhangi bir içerik üretmek, çoğunlukla içerik üretmemekten daha faydalıdır. Ancak sosyal medya kullanıcıları kopya bir içeriği ya da samimi olmayan bir bireyi anında ayırt ederler. Tabi sosyal medya algoritmaları da... Sosyal medyada yer edinmek istiyorsanız, kendinize özgü olmanız ve tutarlı bir iletişim tonuyla ilerlemeniz önemlidir. Bu kitapçığın devamında, bunu nasıl yapacağınıza ilişkin ipuçları bulabilirsiniz.

 

 

Etkileşim içerikten büyüktür: Harekete Geçirin!

Bir bilgi paylaştığınızda bunu gören kişilerin reaksiyonu ne oluyor? Eğer herhangi bir tepki verilmiyorsa, paylaşılan içerik bir etki yaratamadan internetin kuytularında yerini alabilir. Bunun yerine, paylaşımlarınızı takipçilerinizin tepki vereceğini öngördüğünüz şekilde yaparsanız, bu paylaşım varlık kazanacak ve daha fazla kişiye ulaşacaktır.

 

 

Topluluk hepsinden büyüktür:Kucaklayın!

Bir içerik, aynı anda ne kadar büyük bir kitleyi kucaklıyorsa etkisi o kadar büyük olacaktır. Bu nedenle özel günler çok önemlidir ve hedef kitlenizin kimler olduğunu, neleri merak ettiğini, neler arayıp nelere ihtiyaç duyduğunu bilmeniz oldukça önemlidir. Bunları keşfetmenizi sağlayacak bilgileri kitapçığın devamında bulabilirsiniz.

Burada iki ayrı dinamikten bahsetmek mümkün:

A - Sosyal medya geliştikçe insanların sosyal medya kullanım motivasyonları da gelişiyor ve perçinleniyor.

 

B - Algoritmalar geliştikçe bu mecralar arasındaki motivasyon farklılıkları eriyerek yerini dil/ton farklılıklarına bırakıyor.

 

Nasıl görüyorum? (Estetik olarak gözümün gördüklerini ve aynı zamanda içgörülerimi paylaşıyorum, ünlüleri takip ediyorum, bağlantıda kalıyorum)

 

Instagram
Ne düşünüyorum? (Olaylar/durumlar karşısında ortaya çıkan görüşlerimi paylaşıyorum)

 

Twitter
Ne dinliyorum/izliyorum/öğreniyorum? (İzliyor, dinliyor, yorum yapıyor, katılıyorum)

 

YouTube
Ne katkı sunuyorum/nasıl para kazanıyorum? (Profesyonel hayatımla ilgili bilgileri paylaşıyorum, iş çevreleriyle bağlantıda kalıyorum)

 

Ben kimim, çevrem/ailem kim, ne yapıyorum? (Ailemle, yakın çevremle, mevcut gruplar ve sayfalarda aynı ilgi alanını paylaştığım kişilerle iletişimde kalıyorum)

 

Facebook
Ben kimim, çevrem/ailem kim, ne yapıyorum? (Ailemle, yakın çevremle, mevcut gruplar ve sayfalarda aynı ilgi alanını paylaştığım kişilerle iletişimde kalıyorum)